fbpx
Openingstijden : ma t/m za 9.00-17.00
Bel ons : 085-2500149
Openingstijden : di t/m za 10.00-17.30

Wij leveren in  

SHOWROOM BEZOEKEN
SHOWROOM BEZOEKEN
OFFERTE ONTVANGEN
OFFERTE ONTVANGEN
General mechanic2021-01-29T16:42:17+00:00

Welcome to Avada Mechanic

General mechanic

Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus. Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat.

Need a car inspection?

Cras ultricies ligula sed magna dictum.

We strive for excellence in everything we do.

Pharetra sit pellentesque pellentesque pharetra viverra tempus quisque.

Learn more about us
box-1

Professional engineer

box-2

Best price available

Frequently asked questions.

Malesuada velit et ut malesuada amet tempor velit dui. Nullam amet commodo gravida gravida.

Hoever moet de terrasheater van de dakplaten af hangen?2022-01-20T13:25:51+00:00

Afhankelijk van de terrasheater adviseren wij de terrasheater +/- 40 cm van de dakbedekking af te hangen dit i.v.m. warmte.

Wat is de hoogte van de overkapping?2022-01-20T12:58:53+00:00

Dat is variërend. Standaard nemen we een doorloophoogte van tussen de 215cm en 220cm. Maar hier kan best van worden afgeweken, als men de hoogte niet haalt of als er een andere reden is.

Hoe kan ik mijn overkapping of tuinkamer het beste onderhouden?2022-01-17T14:50:22+00:00

Onze aluminium veranda’s en tuinkamers vereisen minimaal onderhoud. Wij adviseren u het frame, het dak en de goot in ieder geval eens per seizoen schoon te maken. Dit kan prima met een sopje van lauw zeepwater. Het glas kunt u met een oplossing van water en schoonmaakazijn schoonmaken. Woont u aan de kust, in een boomrijke omgeving of in de buurt van veel industrie dan adviseren wij u vaker onderhoud te plegen, bijvoorbeeld eens per kwartaal. Op deze manier kunt u nog jarenlang van uw veranda of tuinkamer genieten.

Is het mogelijk om de montagedatum van mijn order te wijzigen?2022-01-17T14:49:56+00:00

Wanneer de montage eenmaal is ingepland, is deze moeilijk te wijzigen. Onze monteurs zijn vaak al ruim van tevoren ingepland. Mocht het onverwachts anders lopen, zoeken we uiteraard altijd naar een oplossing.

Moet ik thuis zijn als jullie mijn veranda komen plaatsen?2022-01-17T14:49:27+00:00

We vragen u in ieder geval onze monteurs te ontvangen en wegwijs te maken. De gehele dag aanwezig zijn is niet noodzakelijk. Verder vragen wij ervoor te zorgen dat de tuin toegankelijk is en dat deze vrij is van obstakels.

Verzorgen jullie ook de bestrating ?2022-01-17T14:48:55+00:00

Nee, wij doen alleen de overkapping

Kan ik ook in de winter in de overkapping zitten?2022-01-17T14:47:12+00:00

Dit is zeker mogelijk, vooral wanneer de veranda glazen (schuif) wanden heeft. Daarnaast helpen accessoires zoals een terrasverwarmer nog eens extra om het behaaglijk te maken in de veranda.

Kan ik de onderrail in het terras laten verzinken?2022-01-07T10:02:19+00:00

Ja, dat is zeker mogelijk. Zorg wel dat de afwateringsgaten die aan de buitenkant van de rail zitten, vrij blijven. Het water moet namelijk nog wel weg kunnen lopen uit de rail.

Zijn de glasplaten wel veilig?2022-01-07T10:01:43+00:00

De glazen schuifdeuren zijn gemaakt van speciaal veiligheidsglas, zoals je bijvoorbeeld ook tegenkomt in bushokjes en autoruiten. Dat noemen we gehard glas. Deze barst niet onder een stevige impact en is daardoor ook niet scherp. In plaats daarvan breekt het glas in duizenden, kleine en onscherpe stukjes. Het glas is niet alleen vele malen sterker dan normaal glas, je hoeft je ook geen zorgen te maken als er ooit een glasplaat kapot gaat.

Kan ik de glazen schuifwanden laten monteren in mijn overkapping?2022-01-13T13:26:07+00:00

wij bieden geen montageservice aan voor lossen glazen schuifwanden, tenzij u een overkaping bij ons heeft aangeschaft. Al onze klanten hebben de glazen schuifwanden zelf gemonteerd met behulp van onze zelfontwikkelde montagehandleiding. Als al duizenden klanten dat konden, dan weten we zeker dat het jou ook lukt! Uiteraard ben je helemaal vrij om de schuifwanden ook te laten monteren door een externe installateur. Stuur je ons wel even een foto van het eindresultaat?

Hoe dik is het glas van een glazen schuifdeur?2022-01-13T13:27:20+00:00

Het glas van de glazen schuifdeur is 10 mm dik. De glasplaten zijn voorzien van gepolijste randen voor een extra mooie afwerking. Al onze accessoires zijn dan ook afgestemd op het glas van 10 mm dik en passen op alle glasplaten.

Ik heb al een terrasoverkapping, kunnen jullie schuifwanden hier ook in geplaatst worden?2022-01-13T13:28:42+00:00

Jazeker! Het grote voordeel van onze glazen schuifwanden is dat deze in vrijwel alle bestaande terrasoverkappingen gemonteerd kunnen worden, ongeacht het materiaal en de maat, wij hebben namelijk meerdere maten.

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog annuleren?2022-01-20T12:59:31+00:00

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Omdat bij Trendygreen alles uit maatwerk bestaat kunnen wij dit niet anuleren.

Ik heb een onderdeel beschadigd, wat nu?2022-01-07T09:57:38+00:00

Wanneer het een minimale beschadiging betreft, kunt u met behulp van een lakstift of spuitbus de beschadiging wegwerken. Wanneer het een grote beschadiging betreft, vragen wij om contact met ons op te nemen via onze mail info@trendygreen.nl

Wat is de gemiddelde levensduur van een veranda?2022-01-07T09:55:36+00:00

Bij goed onderhoud minimaal 25 jaar.

Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van een veranda/terrasoverkapping?2022-01-07T09:54:56+00:00

In de meeste gevallen heeft u geen vergunning nodig voor het plaatsen van een veranda/terrasoverkapping.
In Nederland is het plaatsen van een terrasoverkapping vergunningsvrij indien:

– De terrasoverkapping niet meer dan 50% van de tuin zal beslaan.
– De terrasoverkapping kleiner is dan 30 M2.
– Dat de hoofdbewoning, de hoofdbewoning zal blijven. Dit houdt in dat u niet onder de terrasoverkapping gaat wonen, maar dit een ruimte voor erbij is.

Hoe moet mijn veranda gefundeerd worden?2022-01-07T09:53:29+00:00

Indien u een terras heeft met een fundering van beton dan kan de terrasoverkapping zonder extra betonpoeren worden gezet, mits de fundering van beton 750 kg kan dragen. In alle andere gevallen zijn er betonpoeren nodig voor elke staander van de terrasoverkappingen. Eén van deze staanders dient een afvoersysteem te hebben.

Kan ik mijn zonnescherm laten hangen?2022-01-20T12:59:10+00:00

Nee, dit is niet mogelijk. Ook uw zonnenscherm dient van te voren verwijdert te worden.

Welke voorbereidingen dien ik te treffen voor het uitvoeren van de montage?2022-01-13T13:34:58+00:00

De werkplek waar de veranda/terrasoverkapping geplaatst gaat worden is vrij van obstakels. Tafel/stoelen/planten/zonnescherm etc. dient u weg te halen voordat het montageteam komt. Zorg er ook voor dat bijvoorbeeld een regenpijp, lamp enz. van tevoren weggehaald is.

– Er mogen geen obstakels (zoals zonluifels, rolluiken en/of andere aan de gevel bevestigde materialen) zitten op de plek waar de veranda/terrasoverkapping tegen de muur aan gemonteerd zal worden.

– Een muur dient helemaal vlak door te lopen. Mocht een muur verspringen (naar voren of achteren) dan dient de rest van de muur egaal gemaakt te worden zodat het muurprofiel van de overkapping hier tegenaan gemonteerd kan worden

– Wanneer een muur egaal gemaakt of verstevigd wordt met een houten balk dan dient dit ook stevig genoeg gedaan te worden zodat deze het gewicht van de veranda/overkapping kan dragen. Een veranda/overkapping wordt namelijk om de 50 centimeter bevestigd met slagpluggen/torx schroeven welke elk een gewicht van 100 kilogram moeten kunnen dragen. De achtergrond moet dit ook kunnen dragen.

– Afvoer van water:

Let op wanneer uw terras bestaat uit een harde vloer en er moet gehakt of open gezaagd worden voor een aansluiting, dan dient u dit zelf uit te voeren voordat het montage team komt, zodat het montageteam zonder obstakel aan het werk kan gaan.

– Er moet een stroompunt aanwezig zijn voor de te gebruiken gereedschappen.

– Indien LED verlichting: er is een geaard buitenstopcontact(230V~) aanwezig op de locatie waar de terrasoverkapping gemonteerd gaat worden. Wij kunnen geen stroom voor u gaan verleggen, dus ook geen verlenging naar een stopcontact bij u binnen in huis.

– De bekabeling van de veranda werken wij netjes weg. Wij sluiten de veranda ook aan, maar het wegwerken van de kabel naar uw huis toe dient u zelf te verzorgen.

Kan Trendygreen de montage uitvoeren?2022-01-07T09:50:02+00:00

Jazeker kunnen wij de montage voor u uitvoeren.
Ja, u kunt montage aanvinken op de productpagina van het product dat u wilt bestellen. Zo kunt u montage bestellen bij de veranda/terrasoverkappingen. Voor onze montagediensten worden extra kosten in rekening gebracht.

Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van een terrasoverkapping?2022-01-07T09:47:21+00:00

In de meeste gevallen heeft u geen vergunning nodig voor het plaatsen van een terrasoverkapping.
In Nederland is het plaatsen van een terrasoverkapping vergunningsvrij indien:
– De terrasoverkapping niet meer dan 50% van de tuin zal beslaan.
– De terrasoverkapping kleiner is dan 30 M2.
– Dat de hoofdbewoning, de hoofdbewoning zal blijven. Dit houdt in dat u niet onder de terrasoverkapping gaat wonen, maar dit een ruimte voor erbij is.

Hoeveel sneeuw mag er op het dak liggen?2022-01-07T09:15:56+00:00

Sneeuw weegt theoretisch tussen de 100 en 200 kg/m³. Dit wil eigenlijk zeggen dat 10 cm sneeuw tot 20 kg weegt per m².
Als sneeuw natter wordt kan dit oplopen tot 500 à 600 kg/m³. Net deze natte sneeuw kan problemen opleveren voor de belasting op het dak. Sneeuw die er al een tijdje ligt begint ook samen te drukken onder eigen gewicht en zal meer wegen. Vandaar dat de draagkracht van de overkapping steeds wordt uitgedrukt in kg/m² in plaats van in cm sneeuw.

Kan ik op het dak lopen?2022-01-07T09:15:31+00:00

We adviseren om niet op de dakplaten te lopen. Het is wel mogelijk om op een houten plaat of plank te staan, die (voorzichtig) in de breedte over de liggers is gelegd. Zo wordt het gewicht over meerdere liggers verdeeld en wordt beschadiging aan de dakbedekking voorkomen.

Hoe lang duurt de montage van een overkapping?2022-01-07T09:14:43+00:00

De constructie kan meestal in één dag geplaatst worden. Afhankelijk van het aantal opties, invullingen die ook aanwezig zijn, kan dit 2 dagen innemen.

Komen jullie langs voor de juiste maten in te meten?2022-01-07T09:13:04+00:00

Inmeting is eigenlijk heel gemakkelijk. De meeste van onze klanten doen de inmeting zelf.

Wanneer u zelf de maten doorgeeft kunnen wij uw opdracht veel sneller uitvoeren, dan wanneer er iemand van Trendygreen komt inmeten. Houd hier rekening mee.

Hoeveel jaar garantie heb ik bij trendygreen?2022-01-07T09:02:20+00:00

De wettelijke garantie houdt in dat uw product na aankoop datgene doet en moet doen wat u als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Een goede investering en zorgeloos genieten door de 5 jaar fabrieksgarantie, onverminderd de wettelijke rechten van de consument op alle onderdelen van de producten die aangeboden worden op onze website.

Er is iets fout gegaan tijdens het betalen. Wat moet ik nu doen?2022-01-13T13:30:04+00:00

Controleer of het bedrag afgeschreven is van uw rekening. Neem daarna contact op met de klantenservice via email naar verkoop@trendygreen.nl. Vermeld dan ook het bestel/ordernummer zodat wij u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn met een oplossing.

Kan ik mijn bestelling in de showroom betalen?2022-01-07T09:41:12+00:00

Ja, dat is mogelijk via een pinbetaling. Komt u uw bestelling ophalen, denk dan aan uw pinlimiet.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?2022-01-07T08:31:49+00:00

Nadat u een bestelling heeft geplaats via onze website, krijgt u hiervan een bevestigingsemail nadat uw betaling is ontvangen krijgt. Afhankelijk van uw betaalmethode kan dit een aantal dagen duren. Na het ontvangen van uw betaling neemt een van onze medewerkers zo spoedig mogelijk contact met u op voor het inplannen van een afspraak voor levering of montage. Op de dag van levering krijgt u een sms.

Ik heb een fout gemaakt bij mijn bestelling. Wat kan ik nu doen?2022-01-07T08:26:12+00:00

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice door een mail te sturen naar info@trendygreen.nl Zet bij onderwerp bovenin: foute bestelling en uw bestelnummer. Leg in de mail ook kort uit wat er mis is gegaan. Afhankelijk van de situatie zullen wij de bestelling aanpassen of de bestelling annuleren. Bij verkeerd bestelde producten storten wij het door u betaalde bedrag binnen 14 dagen terug. Vervolgens kunt u het door u gewenste product bestellen.

Wat gebeurt er na mijn garantie periode?2022-01-06T15:35:17+00:00
Hoelang heb ik garantie?2022-01-06T15:39:28+00:00
Hoe kan ik betalen?2022-01-07T08:42:26+00:00

Je kunt betalen via ons Pin automaat en via ideal als wij er niet zijn

Wat zijn de stappen na akkoord?2022-01-20T13:29:37+00:00

1. Je gaat online akkoord met de offerte
2. We bevestigen je montage / leveringdatum
3. Je krijgt een aanbetalingsfactuur van 5 procents
4. Montage / levering
5. Je betaald het overige deel bij levering / montage

Welke voorbereidingen dien ik zelf te treffen voor montage?2022-01-06T15:23:17+00:00

De muur waar de overkapping tegenaan komt dient in zijn geheel vrij te zijn van obstakels. Zorg ervoor dat bijvoorbeeld rolluiken, zonnescherm, lamp enz. van tevoren weggehaald zijn.

Sluiten jullie mijn overkapping ook aan op het riool?2022-01-06T15:20:55+00:00

Ook de inbegrepen hemelwaterafvoer zit bij de montage inbegrepen. Deze wordt boven of onder de grond klaargelegd, zodat je deze indien gewenst verder aan kunt sluiten. Het aansluiten op het riool doen de monteurs niet. Eventueel voor een meerprijs van +- 200 euro kan dit ook uitgevoerd worden.

Hoe wordt het regenwaterafvoer geregeld?2022-01-13T13:25:27+00:00

Regenwaterafvoer zit verwerkt in de goot van de overkapping en wordt via een geïntegreerde hemelwaterafvoer in de staander van de overkapping ( zie specificaties in de menu van de offerte) verwerkt

Komen jullie ook inmeten?2022-01-06T15:19:09+00:00

We kunnen eventueel bij je komen inmeten na akkoord van de offerte. Dan zal er contact met je opgenomen worden om dit in te plannen.

Krijg ik een bevestiging als ik mijn offerte online gemaakt heb?2022-01-06T09:54:53+00:00

U krijgt een online bevestiging als u de offerte heeft ingevuld. U krijgt ook nog de offerte zelf toegestuurd

Wanneer kan ik in de showroom langs komen?2021-12-23T10:22:04+00:00

U kunt langkomen wanneer u een afspraak heeft gemaakt op onze website of met een van onze medewerkers

Hoe betaal ik de overkapping?2021-12-23T10:22:22+00:00

Wanneer u een overkapping wilt laten zetten dan gaat u vooraf een deel van de aanbetaling doen en wanneer het staat. Vooraf betaald u 5-10% van de prijs en wanneer het dus af is de rest.

Geven jullie garantie op overkappingen?2021-12-23T10:22:40+00:00

In principe geven wij 10 jaar garantie op de overkapping als er iets gebeurt wat u zelf niet in handen heeft

Hoe duur is een overkapping?2022-01-20T13:30:11+00:00

Onze overkappingen zijn op maat gemaakt speciaal voor uw tuin. Wij hebben wel een gemiddelde prijs van rond de 4000 euro. Als u een overkapping wilt laten zetten raad ik wel aan om een offerte eerst te doen en te kijken wat er uiteindelijk uitkomt.